شرایط بورسیه تحصیلی آمریکا
نوشته شده توسط : mona

منابع بسیاری در دسترس دانشجویان جهت دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد. همچنین خدمات بسیاری نیز وجود دارد که دانشجویان را با دسترسی به پایگاه داده بورس تحصیلی خود و یافتن بورس تحصیلی توسط آن‌ها فراهم می‌کنند. اگر وقت و منابع کافی را در اختیار دارید، بیشتر بورسیه‌های تحصیلی را می‌توانید به صورت رایگان در اینترنت پیدا کنید.

برای دانشجویان بین‌المللی که تمایل دارند در ایالات متحده تحصیل کنند، بورس تحصیلی می‌تواند کمک شایانی به تأمین مالی اهداف آن‌ها کند. برای تمامی دانشجویان ورودی جدید و دانشجویانی که جهت تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی قصد تحصیل در این کشور را دارند و نیز آن دسته که جهت تحصیل در سال آینده اقدام می‌نمایند، کمک مالی وجود دارد. راه‌های ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مورد نظر خود را دنبال کنید و از طریق مشاوره رایگان مهاجرت از یک مؤسسه مهاجرتی معتبر اعزام دانشجو اطلاعات لازم را دریافت نمایید. در ادامه شما را با شرایط و دغدغه‌های دانشجویان متقاضی بورسیۀ تحصیلی در آمریکا آشنا خواهیم کرد.

شرایط بورس تحصیلی

واجد شرایط بودن جهت دریافت بورس تحصیلی کاملاً به نوع بورس تحصیلی بستگی دارد. هیچ قانون کلی در مورد شرایط بورس مالی دانشجویان وجود ندارد. برخی از بورسیه‌ها دانشجویان ملزم به کسب نمرۀ خاصی در آزمون تافل می‌شوند و برخی دیگر از کشورهای خاصی بورسیه می‌پذیرند. درخواست مراکز آموزشی مخصوص در این کشور نمرات ممتازی در رشته‌های خاص را نیاز دارد. لازم است در این مسیر تحقیقات خود را کامل کنید تا نتایج خود را با شرایط بورسیۀ تحصیلی مقایسه کنید. ممکن است در این راه با سؤالاتی روبه ‌رو شوید که مسئولان پذیرش دانشگاه و کارشناسان کمک‌های مالی در آنجا به شما کمک می‌کنند تا از کمک‌های مالی بهره‌مند شوید.

چگونه می‌توان جهت دریافت بورسیۀ تحصیلی اقدام کرد؟

مانند شرایط متفاوتی که برای انواع بورسیه مطرح است، هیچ قانون مشخصی جهت نحوۀ درخواست بورس تحصیلی وجود ندارد. در حالی که برخی فقط شما را ملزم به تکمیل فرم درخواست می‌کنند، برخی ممکن است به مشاغل خاصی نیاز داشته باشند یا دانشجویان رشتۀ تحصیلی خاصی را بورسیه نمایند. اگر بورسیه‌ای را پیدا کردید که شرایط آن برای شما مناسب بود، با مدیر یا سرپرست کمک‌های مالی آن بورسیه تماس و شرایط دقیق را از آن‌ها دریافت نمایید.

راهنمای ورود به کالج یا دانشگاه‌های ایالات متحده

اگر تصمیم دارید در ایالات متحدۀ آمریکا تحصیل کنید، مرحلۀ سخت آن فرآیند پذیرش است. ورود به مدرسۀ ایالات متحده یک مسیر ساده و سریع نیست، اما راهنمایی مناسب می‌تواند راه را آسان کند. به همین دلیل ما راهنمایی خود را برای ورود به کالج یا دانشگاه‌های ایالات متحده برای متقاضیان فراهم می‌نماییم. این راهنمایی را با تلاش‌های خود ادغام کنید تا هر چه سریعتر دستیابی به رؤیای تحصیل در آمریکا را محقق سازید. مهم نیست در چه مرحله‌ای از دریافت پذیرش تحصیل در آمریکا هستید، این اطلاعات می‌تواند برای تمامی متقاضیان تحصیل در آمریکا مناسب باشد.

فرآیند درخواست بورسیۀ کالج ایالات متحده

هر ساله تعداد دانشجویان بین‌المللی در ایالات متحده افزایش می‌یابد. انتخاب آمریکا به عنوان مقصدی که دانشجویان سراسر دنیا تمایل دارند در آن تحصیل کنند، همچنان در حال افزایش است. این کشور از شرایط خوبی در زمینۀ پیشرفت و تحصیل برخوردار است که باعث شده توجه بیشتر افراد متقاضی تحصیل در خارج از کشور به آن معطوف شود. می‌توان گفت آمریکا مقصد محبوب دانشجویان خارجی است. در حالی که برخی این سؤال پیش می‌آید که دلیل این انتخاب چیست؟ در بخش‌های بعدی به شرایط تحصیل در آمریکا با جزییات خواهیم پرداخت. به همین جهت برخی از بهترین بورسیه‌های تحصیلی در این کشور را بیان نموده‌ایم.

25 بورس تحصیلی برتر در ایالات متحده آمریکا برای دانشجویان بین‌ المللی

ایالات متحده یکی از مقاصد اصلی برای دانشجویانی است که به دنبال بهره‌مندی از یک سطح عالی و آموزش بین‌المللی شناخته شده هستند. برای کمک به شما لیستی از بورسیه‌های تحصیلی در ایالات متحدۀ آمریکا در کالج ها و دانشگاه‌های ایالات متحده ارائه معرفی خواهیم کرد که همراه با بورس‌های تحصیلی دولتی و مؤسسات ایالات متحده مطرح شده‌اند.

برنامۀ دانشجویی فول برایت خارجی

برنامۀ «فول برایت» بورس تحصیلی کامل در ایالات متحده آمریکا برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری در نظر گرفته شده است. بورسیه‌های تحصیلی جهت تحصیلات تکمیلی بدون در نظر گرفتن مقطع تحصیلی خاصی اعطاء می‌شوند. این کمک مالی پرداخت هزینه‌هایی مانند شهریه، کتب درسی، بلیط هواپیما، هزینۀ زندگی و بیمۀ خدمات درمانی را شامل می‌شود.

همفری

کمک هزینۀ تحصیلی «هوبرت اچ همفری» یک سال کمک‌های مالی قابل‌ توجهی را برای متخصصان مجرب از کشورهای تعیین شده در سراسر جهان فراهم می‌کند. کارمندان این بورسیه بر اساس پتانسیل رهبری و تعهد خود به خدمات عمومی در بخش دولتی یا خصوصی انتخاب می‌شوند. کمک هزینۀ تحصیلی بورس تحصیلی کاملی است که کلیۀ هزینه‌های مربوطه را پوشش می‌دهد.

بورسیۀ تحصیلی دانشگاه های آمریکایی

دانشگاه (AU)  تعداد محدودی بورسیۀ تحصیلی مخصوص را به دانشجویان مقطع کارشناسی بین‌المللی واجد شرایط علمی اعطاء می‌کند. هیچ گونه کمک مالی جهت رفع نیاز دانشجویان بین‌المللی در این طرح موجود نیست. این بورسیۀ تحصیلی ممتاز از 6000 دلار آمریکا تا 25000 دلار آمریکا در هر سال تحصیلی هزینه دارد.

همچنین (AU Emerging Global Leader)  برای دانشجویان بین‌المللی با نمرات بالا و مایل به گذراندن دورۀ لیسانس در دانشگاه است که جهت تغییرات مثبت مدنی و اجتماعی بورس تحصیلی اعطا می‌کند. این شرایط برای دانشجویانی است که جهت بهبود منابع جوامع به کشور خود بازمی‌گردند.

بورس تحصیلی کالج امهرست

کالج آمهرست در حال حاضر یک برنامۀ کمک مالی مبنی بر نیاز را اعطاء می‌کند که به دانشجویان بین‌المللی نیازمند مالی کمک مالی ارائه می‌دهد. پس از دریافت پذیرش تحصیلی و در پی آن أخذ ویزای تحصیلی نیاز به مطالعۀ دقیق در زمینه مهاجرت دارید؛ از این رو مجله مهاجرت تحصیلی را به شما معرفی می‌کنیم.

همچنین در نظر داشته باشید برای اقدام جهت مهاجرت تحصیلی نیاز به نوشتن انگیزه نامۀ مناسب دارید.

همچننی هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو بررسی می‌شود. سپس یک بورسیۀ کمک مالی که برابر با نیاز مالی برای دانشجو در نظر می‌گیرند. این بورسیه گاهی "بستۀ کمک" نامیده می‌شود؛ زیرا ممکن است شامل کمک‌های خودیاری (اشتغال) و کمک‌های هدیه‌ای (بورسیه یا کمک هزینه) باشد.

بورس تحصیلی کالج (Berea)

کالج (Berea) تنها مؤسسه‌ای در ایالات متحده است که 100٪ بودجۀ دانشجویان خارجی ثبت نام شده را جهت اولین سال تحصیل تأمین می‌کند. مجموع کمک مالی و بورسیه هزینه‌های شهریه، خوابگاه، آموزش و هزینه‌های زندگی دانشجویی را تأمین می‌کند. در سال‌های بعد دانشجویان بین‌المللی برای کمک هزینه‌های خود 1000 دلار در سال پس‌انداز می‌کنند. دانشکده مشاغل تابستانی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است تا هزینه‌های آن‌ها از این راه نیز تأمین گردد.

بورسیه های دانشگاه کلارک

دانشگاه کلارک برای دانش ‌پژوهان جهانی ارائه شده است که برای متقاضیان سال اول (به جز دانشجوی انتقالی) که حداقل چهار سال در مؤسسه‌ای خارج از کشور تحصیل کرده‌اند و شهروندان بین‌المللی که در ایالات متحده تحصیل می‌کنند، امکان‌پذیر است. بورس تحصیلی 15000 تا 25000 دلار در سال (به مدت چهار سال مشروط بر رعایت استانداردهای دانشگاهی جهت تمدید) و 2500 دلار هزینۀ مالیات تضمینی برای یک دورۀ کارآموزی پرداخت می‌شود. همچنین دستیاری تحقیقات که جهت اعتبار علمی در طول تابستان و پس از سال دوم یا در همان سال برگزار می‌گردد، امکان بورسیه را مهیا نموده است.

بورسیه های کالج کلبی-ساویر

دانشجویان بین المللی واجد شرایط کمک مالی بر مبنای گزینش‌های خاصی که توسط کالج کالبی-ساویر تعیین شده‌اند، می‌توانند بورسیۀ تحصیلی دریافت نمایند. ارزش بورس تحصیلی بر اساس توانایی علمی محاسبه شده است که در (GPA) افزایش می‌یابد و از 15000 دلار تا 28000 دلار در سال است. این کالج نیاز مالی کامل را برای دانشجویان خارجی تأمین نمی‌کند.

بورسیه‌ های کالج کلمبیا

کالج کلمبیا به دانشجویان برجسته بین‌المللی بورسیه و مزایایی را ارائه می‌دهد. این کمک شامل یک بار کمک هزینۀ نقدی یا  کاهش شهریه به میزان 15 تا 100 درصد می‌گردد.

بورسیه های کالج کنکوردیا

کنکوردیا به مشارکت دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه کمک می‌کند و از ارائه کمک‌های مالی جزئی به دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کند. بورس تحصیلی دانشجویان بین‌المللی بر اساس توانایی تحصیلی و شرایط خانوادگی است که مبلغی بالغ بر 28000 دلار در سال را برای افراد در نظر می‌گیرند. بورس‌های تحصیلی برای بهترین دانشجویان بین‌المللی خارجی یا بورسیه‌های رقابتی مبتنی بر امیتازاتی هستند که به دانشجویان سال اول بین‌المللی اعطاء می‌شوند. این امتیاز در صورت انتقال دانشجویان بیش از چهار سال می‌تواند تا 28000 دلار نیز افزایش یابد.

بورسیه های کالج دارتموث

کالج دارتموث نیاز آشکار کلیۀ دانشجویان مقطع کارشناسی پذیرفته شده، از جمله دانشجویان سایر کشورها را برآورده می‌کند. کالج دارتموث بورسیه و وام در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد که شامل کمک هزینۀ سفر به ایالات متحده می‌شود.

دانشگاه ایالتی تنسی

این مؤسسه بورس تحصیلی دانشجویان بین المللی را برای دانشجویان بین‌المللی جدیدی که به دنبال تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی هستند، فراهم کرده است. ارزش بورس تحصیلی در هر سال تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی 12500 دلار و برای دانشجویان کارشناسی ارشد 11500 دلار مقرر می‌شود.

مرکز غربی شرقی

بورس تحصیلی تحصیلات تکمیلی این مرکز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی آسیا، اقیانوس آرام و ایالات متحده برای مشارکت در برنامه‌های توسعۀ آموزشی، مسکونی و رهبری در شرق و غرب بودجه را تا 24 ماه تأمین می‌کند. در حالی که تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه هاوایی سپری خواهند کرد.

بورسیه های کالج ( Emory)

کالج (Emory) هر سال کمک‌های مالی لازم را به گروه منتخبی از دانشجویان بین‌المللی اختصاص می‌دهد. همچنین متقاضیان بین المللی تشویق می‌شوند که از طریق برنامه دانش ‌پژوهان دانشگاه اموری که آخرین مهلت درخواست آن 15 نوامبر است، برای بورسیه‌های تحصیلی مقطعی یا کامل مبتنی بر شرایط ویژه درخواست خود را ثبت نمایند.

بورسیه های دانشگاه ایلینوی وسلیان

بورس تحصیلی مبتنی بر شرایط به متقاضیان واجد شرایط بین‌المللی با پیشرفت تحصیلی برجسته و نمرات آزمون در کنکورهای مورد نیاز ارائه می‌شود. این جوایز از 16000 تا 30000 دلار در سال و تا چهار سال قابل تمدید است. علاوه بر این ممکن است هر ساله دو بورس تحصیلی بین‌المللی دانشجویی دولتی با هزینۀ کامل به دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط تا چهار سال تحصیل اعطاء شود.

بورس تحصیلی شایستگی بین‌المللی دانشگاه ایالتی آیووا

دانشجویان تازه وارد بین‌المللی برای تعداد محدودی بورسیه تحصیلی آمریکا واجد شرایط هستند. انتخاب بورس تحصیلی بر اساس بررسی جامع نمرات (SAT) یا (ACT) و نمرات دورۀ دبیرستان است. این کمک‌های مالی از 2000 تا 10000 دلار است و می‌توانند پس از مدتی تمدید گردند.

بورسیه های بین‌المللی دانشگاه ایالتی میشیگان

دانشگاه میشیگان تعداد محدودی بورسیه و کمک هزینۀ تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی مستحق در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. این بسته‌های مالی برای پشتیبانی کامل از برنامۀ دانشگاهی شما در( MSU) طراحی نشده‌اند.

بورسیه های دانشگاه نیویورک واگنر

بورس‌های تحصیلی معتبر به تعداد محدودی از دانشجویان پذیرفته شده در هر دوره به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود. بورسیه‌های تحصیلی شامل بورسیه‌های تحصیلی کامل و شهریه‌ای از 25000 تا 47000 دلار است.

 

بورسیه های دانشگاه اورگان

هر ساله دانشگاه اورگان بیش از یک میلیون دلار کمک مالی و بورسیۀ تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطاء می‌کند. یکی از برنامه‌های بورس تحصیلی آن‌ها بورس تحصیلی ( ICSP) است که بورسیه‌های معافیت از شهریه یا شهریۀ جزئی برای بیش از15 امتیاز در هر سال را اعطاء می‌کند. بورسیۀ تحصیلی این مؤسسه براساس نیاز مالی، توانایی علمی و نحوۀ گزارشات تهیه شده برای گروه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

بورسیه های دانشگاه وسلیان

کمک مالی برای دانشجویان خارجی بسیار محدود بر اساس مدارک ویژه هم بر اساس نیاز مراکز تعیین می‌گردد. برنامۀ دانش‌پژوهان آسیایی فریمن، بورس تحصیلی کامل شهریه را برای یک دورۀ تحصیل چهار ساله در وسلیان برای مدرک لیسانس برای 11 دانشجوی منتخب آسیایی در نظر می‌گیرد. علاوه بر 11 دانشجوی آسیایی فریمن انتظار می‌رود این دانشگاه به تقریباً 30 دانشجوی خارجی از مجموع حدود 600 متقاضی کمک مالی ارائه کند.

بورسیه های دانشگاه غرب

دانشگاه غرب به دانشجویان جدید بین‌المللی که استانداردهای علمی (نمرات یا درجات) ممتازی دارند و نیاز مالی مانند بورسیه‌های ریاست جمهوری و دینی را اعلام می‌کنند، بورسیه اعطاء می‌کند. برای واجدین شرایط بورس تحصیلی کل هزینۀ شهریه برای 7.5 تا 15 واحد دردورۀ کارشناسی 12-6 واحد تحصیلات تکمیلی در هر ترم با معافیت اعمال خواهد شد.

بورسیه های تحصیلات تکمیلی مشترک بانک جهانی ژاپن

برنامۀ بورس تحصیلی تحصیلات تکمیلی بانک جهانی ژاپن بورس تحصیلی کاملی را برای دانشجویان کشورهای عضو بانک جهانی برای پیگیری مطالعات مرتبط با توسعه در دانشگاه‌های منتخب جهان فراهم می‌کند. دانشجویان می‌توانند در 8 دانشگاه ایالات متحده از جمله دانشگاه هاروارد، جان هاپکینز، شیکاگو، کرنل و کلمبیا تحصیل کنند.

بورس تحصیلی بین المللی (AAUW)

در گذشته این مرکز به عنوان انجمن دانشگاهی زنان آمریكا شناخته شده است و اکنون برای زنانی كه شهروند آمریكا یا مقیم دائم این کشور نیستند، بورسیه‌های بین‌المللی را برای تحصیل یا تحقیق تمام وقت در ایالات متحده اعطاء می‌كند. این بورس تحصیلی برای کارشناسی ارشد 18000 دلار، برای دکتری 20000 دلار و دانشجویان پست دکتری 30000 دلار است.

برنامه بورس تحصیلی بین المللی بنیاد آقاخان

بنیاد آقاخان هر ساله تعداد محدودی بورسیه تحصیلی برای تحصیلات تکمیلی به دانشجویان برجسته کشورهای منتخب در حال توسعه که وسیله دیگری برای تأمین هزینه تحصیل خود ندارند، ارائه می‌کند. این مطالعات و تحصیلات را می‌توان در هر جای دنیا از جمله ایالات متحده انجام داد. بورس تحصیلی این مرکز با کمک مالی 50٪ اعطاء می‌شود. 50٪ وام از طریق یک فرآیند درخواست رقابتی هر سال برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود.

بررسی نهایی

همانطور که معلوم شد پس از تحقیقات به روز در زمینۀ دریافت بورسیۀ تحصیلی در آمریکا، شرایط مشخصی تعریف نشده است. به صورت معمول بهتر است شرایط خود را با مشاوران مهاجرت تحصیلی مطرح کنید. این اطلاعات می‌تواند زمان طی مسیر شما را تا مقصد تحصیل خود کمتر کند. به علاوه راه‌های تماس با پشتیبانی مراکز اعطای بورسیۀ تحصیلی در آمریکا این امکان را فراهم می‌کند تا از هزینه‌های جانبی و لازم در حین تحصیل و شرایط دقیق دریافت بورسیۀ تحصیلی مطلع شوید. مشاوران مؤسسۀ مهاجرتی معتبربا استفاده از راه‌های متدوال جهت این ارتباط می‌توانند شرایط شما را جهت مهاجرت به مرکز دلخواه شما بررسی نمایند.  همچنین از شما عزیزان دعوت می‌کنیم دیگر مطالب ما با عناوینی همچون بهترین کشور برای زندگی ، مهاجرت تحصیلی به کانادا  ، ارزانترین کشور برای تحصیل و همینطور بهترین دانشگاه‌های جهان را مطالعه نمایید.

 





:: برچسب‌ها: شرایط بورسیه تحصیلی آمریکا , پذیرش تحصیلی , بورسیه تحصیلی , ویزا تحصیلی , اپلای , اعزام دانشجو ,
:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: